Hashtagy: Kdy a jak je správně používat 

Hashtagy se poprvé objevily v roce 2007 na Twitteru a od té doby jejich popularita jen vzrůstá. V současné době je najdete nejen na Twitteru, ale i na všech ostatních sociálních sítích. Velkou oblibu získaly zejména na Instagramu. Přečtěte si, k čemu jsou hashtagy dobré a jak je správně používat. 

Co je to #hashtag a jak ho napsat?

Jakékoliv slovo se stává hashtagem ve chvíli, kdy před něj umístíte znak „mřížky“ (#). Zde je pár pravidel pro jejich správné psaní: 

  • Nepište mezery: Hashtagy nemusí být jen jednotlivá slova, ale klidně celé fráze, které budou napsané bez mezer mezi jednotlivými slovy.   
  • Pozor na speciální znaky: Můžete použít číslice, ale nepoužívejte interpunkční znaménka ani diakritiku.  
  • Nepoužívejte celé věty: Vyhněte se psaní celých vět nebo příliš dlouhých frází a vsaďte na stručnost.  

Víte, jak napsat znak pro hashtag na vašem pc? Pokud jste jablíčkáři a vlastníte MacBook, pak stačí zmáčknout kombinaci tlačítka option + číslici 3. Na Windows je to kombinace pravého altu (Alt Gr) + X. 

K čemu jsou hashtagy dobré

Základní funkcí hashtagu je, že slouží k označování a seskupování příspěvků s podobnou tématikou nebo obsahem. Používání hashtagů vám umožní snadno vyhledat relevantní příspěvky, sledovat konkrétní témata nebo se zapojit do konverzací.  

Hashtagy se také často využívají v rámci kampaní, událostí nebo nových trendů, a můžou vám pomoct zvýšit viditelnost a dosah vašich příspěvků na sociálních sítích.  

Jak správně používat hashtagy (nejen) na Instagramu

Hashtagy k fotkám na Instagramu už neodmyslitelně patří. Je pravděpodobné, že stejně jako většina lidí ke svým příspěvkům jen bezmyšlenkovitě házíte ty nejpoužívanější hashtagy, čímž to pro vás končí. Věděli jste však, že nejpoužívanější nemusí být zákonitě pro vás ty nejlepší? 

Připravili jsme pro vás pár tipů, které můžete vyzkoušet, pokud chcete, aby vám hashtagy pomohly vybudovat značku a zvýšit viditelnost na sociálních sítích. 

  1. Nepoužívejte dokola stále stejné hashtagy

Ptáte se proč? Algoritmy sociálních sítí zkrátka a dobře preferují rozmanitost a originalitu obsahu. Proto se může stát, že pokud budete používat opakující se hashtagy, váš obsah bude pro uživatele méně viditelný, protože algoritmus ho vyhodnotí jako nezajímavý 

Další nevýhodou je, že stále oslovujete ty stejné komunity lidí a tím si sami berete příležitost pro růst. 

  1. Držte se pravidla: Všeho s mírou

Instagram vám sice umožňuje napsat až 30 hashtagů k jednomu příspěvku, to ale neznamená, že toho musíte využít. Příliš mnoho hashtagů působí jako spamování a chytřejším uživatelům hned dojde, že se snažíte získat pozornost za každou cenu. A to nepůsobí dobře.   

Navíc může mít tahle strategie úplně opačný dopad. Algoritmus může vyhodnotit váš příspěvek jako nepříliš relevantní a nekvalitní a tím se dostane k menšímu počtu lidí.  

  1. Používejte ty správné hashtagy

Jaké to jsou? Takové, které jsou relevantní k tématu. Inspirujte se u konkurence a udělejte research. Díky tomu zjistíte, jaké hashtagy jsou populární u daného tématu nebo odvětví. 

Zkoušejte, improvizujte a vymýšlejte. Používejte specifické hashtagy, které budou přesně popisovat obsah vašeho příspěvku. Naopak se vyhněte těm nejpopulárnějším a nicneříkajícím. Buďte originální a vymyslete si svůj jedinečný hashtag 

Jestli vám stále používání hashtagů a sociálních sítí přijde jako obrovská věda, pak je dobré vědět, že existují lidé, kteří se v online světě cítí jako ryba ve vodě, a můžou vám se vším poradit. Od tvorby příspěvků až po vytvoření reklamní kampaně.