Poprvé po desetiletích se letectví NASA posouvá vpřed s konstrukcí pilotovaného X-plane, navrženého od nuly tak, aby létalo rychleji než zvuk s nejnovějšími tichými nadzvukovými technologiemi, a to snížením rušivého zvuku zvukového třesku spojeného s nadzvukovým letem.
Navrhovaný letoun bude měřit 28,65 metru na délku, rozpětí křídel asi 9 metrů a vzletovou hmotnost 14 650 kg. Na základě návrhu společnosti bude letoun X poháněn jedním motorem General Electric F414, stejným použitým stíhačkami F/A-18E/F.
Bude létat s jedním pilotem a bude mít maximální rychlost Mach 1,5 (1590 km; 990 mph) a rychlost Mach 1,42 (1513 km; 940 mph) v cestovní výšce 16764 metrů.
NASA očekává, že nové letadlo vytvoří zvuk nižší než poloviční úrovně hluku – nebo více podobný zvuku zavírajících se dveří auta.
Tato nová smlouva je samostatným podnikem od spolupráce Lockheed Martin se společností Aerion Corp. na vývoji nadzvukového obchodního tryskáče AS2, který má svůj první let naplánovaný na rok 2023.